Pakiet na bezdroża, a amortyzatory i sprężyny?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • andru123
    Elegance
    • 2010
    • 783
    • Toyota
    • ATF 2.0 MPI 120 KM

    #26
    Zamieszczone przez Maicroft
    Po co lepszy amor B6 zmieniac na gorszy B4 :?:

    Mozna wsadzic tulejke, to nie ma nic wspolnego z praca amortyzatora i dlugoscia sprezyny. Ona wchodzi miedzy talerzyk, a poduszke amora. Kupic tulejki i spac spokojnie i niech mi nikt nie mowi ze fura bedzie rzucac jak lajba, jak tych tulejek nie mial z dobrym sprawnym amorem. To auto to nie jest wyscigowka i do normalnej jazdy w zupelnosci wystarcza
    dokladnie
    w moim RSie poprzedni wlasciciel nawet zalozyl te tulejki , prowadzil sie tak samo jak i bez tulejek , tylko wygladal jak startująca motorówka
    tulejki wywalilem , przod juz równo lezy , neistety przycierki sie zdazaja , ale prowadzenie jest IDENTYCZNE

    [ Dodano: Czw 31 Paź, 13 16:24 ]
    Zamieszczone przez guzolot
    To u mnie dość nietypowo (chyba). Nie wiem czy się bać czy coś...
    A TU kolego masz cos strasznego , wogóle ta nakretka łapie gwint amortyzatora ??

    [ Dodano: Czw 31 Paź, 13 16:26 ]
    Zamieszczone przez Tony065
    Maicroft, chłopie z całym szacunkiem, ale wchodzisz na grząski grunt... :wink:
    guzolot, tak to u mnie wygląda :arrow:
    Tony065 widzę że masz w aucie rozpórke chyba tak ? co to za rozpórka ?
    brakuje mi czegos takiego w RSie
    jest O1 RS 1.8T XENON
    była O1 1.9 TDI AGR

    Komentarz

    • guzolot
      Rider
      • 2010
      • 473

      #27
      Wczoraj byłem w końcu u mechaników celem założenia tych tulejek dystansowych za 45zł za sztukę.
      Co się okazało. Były założone "tulejki dystansowe" ale raczej nie tu gdzie trzeba i "trochę" nie takie.
      Aby założyć tulejki i łożysko doszło do końca trzeba było opiłować zgrubienia na tych moich B6-kach.

      Po całej operacji auto poszło trochę do góry. Jeszcze nie mierzyłem ile, ale na oko wygląda wyżej :-)

      Coś dziwnego się dzieje, bo jak skręcam kołami to słychać jak sprężyna strzela. Nie zawsze - czasem. Takie głuche, stłumione bę, bę.
      Coś koleś za mocno skręcił, czy co? Z jednej strony to dobiega. Albo mi się wydaje, że tylko z jednej.
      Czeka mnie chyba wizyta reklamacyjna.
      Załączone pliki
      Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
      ---


      A to moja skodzinka:
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Cos dziwnego bylo tam wsadzone. Generalnie to przeciez ma to wygladac tak:





        W zwiazku z czym, nic na amorze nie trzeba pilowac, bo tulejka ma srednice wewnetrzna jak talerzyk oraz lozysko i wchodzi to zawsze na amor.


        Co masz wsadzone pod ta tulejka ?? Czy to zludzenie i jest to tak czysty talerzyk
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • guzolot
          Rider
          • 2010
          • 473

          #29
          Jest sam talerzyk.
          Amory B6, które mam, mają grube rury. Z grubej rury idzie cienkiej (jak w ori) kawałek, ze 3mm potem lekkie zgrubienie i znów cienka, potem śruba. no i właśnie to zgrubienie trzeba było spiłować aby tulejka weszła na równo z miejscem w którym śruba się zaczyna.
          Załączone pliki
          Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
          ---


          A to moja skodzinka:
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Moze to tez z tego powodu, ze montujesz te tulejki 20mm. Ja wkladalem ostatnio do O1 nowa sprezyne + nowy amor B4 + tulejke 10mm oraz na tyl nowe amory B4 wraz ze sprezyna HD i auto stoi wyzej niz zabita seria, ale rowno podniesiony przod i tyl.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • guzolot
              Rider
              • 2010
              • 473

              #31
              Zamieszczone przez Maicroft
              sprezyna HD
              co to jest ?
              Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
              ---


              A to moja skodzinka:
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

              Komentarz

              • logan_x
                Rider
                • 2011
                • 401
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Zamieszczone przez guzolot
                Zamieszczone przez Maicroft
                sprezyna HD
                co to jest ?
                Wzmacniana sprężyna do samochodów wożących ciężkie ładunki albo mających hak.


                Czy do OI 1.6 bfg z LPG warto założyć sprężyny HD albo od kombi.
                Jeżdżę przeważnie sam, nie mam haka, w bagażniku wożę tylko pełne koło zapasowe.

                Komentarz

                • yunior81
                  RS
                  • 2010
                  • 1657
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez logan_x
                  Czy do OI 1.6 bfg z LPG warto założyć sprężyny HD albo od kombi.
                  Jeżdżę przeważnie sam, nie mam haka, w bagażniku wożę tylko pełne koło zapasowe.
                  Lepiej zostać przy serii. Znajomy ma O1 z LPG, hakiem i jeszcze nigdy nie miał problemów związanych z dodatkowym wyposażeniem auta.

                  Komentarz

                  • Mariusz87
                    L&K
                    • 2011
                    • 1286
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #34
                    Ja przy dokładaniu tulejek na przód, wymieniłem sprężyny tylne na te z kombi, żeby auto równo stało
                    moje stare auto
                    jest scout

                    Komentarz

                    • guzolot
                      Rider
                      • 2010
                      • 473

                      #35
                      Zamieszczone przez logan_x
                      Wzmacniana sprężyna do samochodów wożących ciężkie ładunki albo mających hak.
                      dużo droższe są takie sprężyny? Gdzie kupowałeś?
                      Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                      ---


                      A to moja skodzinka:
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                      Komentarz

                      • Bambek1
                        Elegance
                        • 2015
                        • 963
                        • Octavia I (1U2)
                        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                        #36
                        Panowie a co sądzicie o czymś takim na przód.
                        Tak ostatnio z kolegą przy piwku w garażu płakaliśmy nad niskim zawieszeniem swoich aut, ja skody a on seata. No i zrodził się taki druciarski pomysł podbicia auta w górę dla przedniego zawieszenia.
                        Mianowicie element pomocniczy to tuleja toczona z jednego kawałka rury grubościennej, gdzie górna część tulei jest nacięta po to aby śrubą ścisnąć goleń tak samo jak w zwrotnicy. Ma średnice wewnętrzną jak goleń amortyzatora - w tą część wchodzi amortyzator. Natomiast część dolna tulei ma średnicę zewnętrzną jak goleń amortyzatora i wchodzi w gniazdo w zwrotnicy. Środek tulei to wysokość o jaką podniesiony będzie przód auta czyli te np 5-6 cm jak na szkicu, a może 8-9 ile max można bez szkody dla przegubów?

                        Dla mnie jeszcze pozostaje fundamentalna i nadrzędna nad wszystkim sprawa bezpieczeństwa jazdy przy czymś takim. Amortyzator w zasadzie pracuje tylko w pionie, resztę obciążeń poziomych, skośnych i innych przejmuje zwrotnica, wahacz i stabilizatory.



                        Proszę o wypowiedzi co myślicie o czymś takim?
                        Moje pytanie jest jeszcze takie, czy amortyzatory od octavii I kombi są dłuższe niż hatchbacka? No i sprężyny czy są wyższe dłuższe sztywniejsze?
                        Bo ja osobiście przymierzam się coś zrobić ze swoim autem gdyż mam dość "ciągania brzuchem" o byle koleinę po zjechaniu z asfaltu i skłaniam się właśnie do opcji montażu sprężyn od kombi. Ktoś już to robił ile auto poszło w górę?
                        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                        Spalanie - Motostat.pl
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        • kazik4x4
                          RS
                          • 2008
                          • 2728

                          #37
                          Bambek1, Zwiększy Ci się kąt położenia piasty względem półosi i może to wpłynąć negatywnie na trwałość przegubów - beda sie sypac/manżety rozpinac.
                          6cm to zajebiście dużo, ponad dwa cale.
                          Ja swoją OI dłubnąłem kiedyś na nieco ponad cal, potem na scoucie powótrzyłem zabieg o jakieś 40mm - wyleciały wahacze, zostały nieco podgięte, sprężyny przewinięte gdzie uzyskałem ok 2mm na zwoju+inne drobiazgi.
                          Dołożyłem opony pełnoprofilowe i tym sposobem miałem prześwit zwiększony o kolejne mm dając niecałe 5cm i było to dla mnie w choooy dużo, bo Scout sam w sobie ma już niezły zawias jak na miejskie auto.

                          Komentarz

                          • Bambek1
                            Elegance
                            • 2015
                            • 963
                            • Octavia I (1U2)
                            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                            #38
                            Chyba więc jednak zostają nowe sprężyny, moje chyba są już zbyt "zmęczone" zawsze będzie te kilkanaście mm wyżej. A mam jeszcze prośbę o podanie jakie macie odległości od dołu rantu błotnika mierzone po osi (po wysokości koła), czyli od najwyższego punktu błotnika nad kołem do punktu gdzie koło styka się z nawierzchnią.

                            U mnie P przód ma 67cm, T tył 64 cm.
                            U mojego znajomego w 1.9 TDI jest odpowiednio P=69, T=66.
                            Rozmiar opony 195/65 R15, oczywiście model OI.

                            Czyli moja skoda 2.0 "wisi" nad glebą równo 2 cm niżej od jego. Pomiar wykonany na betonowej równej nawierzchni. Tył jeszcze mogę zrozumieć że wisi niżej bo mam LPG i zbiornik prawie pełny no i benzyna więcej niż 3/4 baku. Ale przód powinien być podobnie, to tylko wskazuję, że 4 sprężyny się "zmęczyły".
                            Auto zalałem celowo do pomiaru, poza tym tylko koło zapasowe w bagażniku. Temat musze jakoś ruszyć, bo jak wspomniałem już "tarcie brzuchem" a także skrobanie hakiem na krótkich stromych podjazdach już mnie wpienia porządnie.
                            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                            Spalanie - Motostat.pl
                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz

                            • logan_x
                              Rider
                              • 2011
                              • 401
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #39
                              Niedawno mierzyłem w mojej OI wysokość:

                              Kod:
                              PP 67,2 (38)     PT 66,3  (37,2)
                              LP 67,5 (38,3)   LT 67    (37,4)
                              W nawiasach odległość od środka piasty do rantu błotnika. Auto ma przejechane 175 kkm (jestem drugim właścicielem , wiec może być cofnięty ), od nowość założone LPG.

                              Komentarz

                              • Bambek1
                                Elegance
                                • 2015
                                • 963
                                • Octavia I (1U2)
                                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                #40
                                Zamówiłem 4 JAMEXY 2 na przód, 2 na tył HD. Jak dotrą, wymienię dam znać co się zmieniło.
                                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                Spalanie - Motostat.pl
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz

                                • guzolot
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 473

                                  #41
                                  Ja miałem P: 67cm ; T: 69cm
                                  Po montażu tulejek jeszcze nie mierzyłem, bo muszą zostać skrócone kilka mm. Zacina się i sprężyna "pyka".
                                  Takie uroki B6-ek

                                  [ Dodano: Pią 22 Maj, 15 14:33 ]
                                  Wymienione zostały dodatkowo górne poduszki na amorach.
                                  Zamiast toczenia tulejek, zostały wstawione tulejki około 5 mm na gwint. Oddaliło to grubą rurę amortyzatora od miseczki i tulejki aluminiowej i teraz luźno chodzi całość.

                                  W końcu mam to co potrzebowałem. Auto stoi równo, a nie jak wcześniej miało nurka do przodu.
                                  Skończył się też problem z blokowaniem pasów przy dojeżdżaniu do skrzyżowania.
                                  Załączone pliki
                                  Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                  ---


                                  A to moja skodzinka:
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                  Komentarz

                                  • Bambek1
                                    Elegance
                                    • 2015
                                    • 963
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                    #42
                                    No guzolot teraz Twoje autko ładnie wysoko i równo stoi, moje to siedzi jak kaczka. Musze znaleźć chwilę czasu przerzucić sprężyny bo już czekają w garażu. Nie zwróciłem też uwagi jak u mnie miseczki pod maską są ułożone, dziś zerknę bo może u mnie tez poduchy wygniecione już.
                                    Dzięki za fotki.

                                    Edycja z dn. 21.09.2015
                                    A więc JAMEXY w końcu założyłem, uff ile to czasu się za to zabierałem wstyd. Ale tak:
                                    Było:
                                    P=67
                                    T=64
                                    Jest:
                                    P=71
                                    T=69
                                    Przód pewnie jeszcze siądzie bo tył zrobiłem z miesiąc temu a przód dwa dni temu. Tył osiadł około 3 cm bo bezpośrednio po założeniu to była rzopa w górze ja u sowieckiej krasawicy.
                                    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                                    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                                    Spalanie - Motostat.pl
                                    Spalanie - Motostat.pl

                                    Komentarz

                                    Pracuję...